Teraz jest 29 mar 2024, o 01:54

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2012, o 11:41 
Offline
Soldat
Soldat

Dołączył(a): 16 lut 2012, o 23:02
Posty: 10
Witam !
Jestem studentem II roku historii i mam pewien problem z pracą proseminaryjną*. Zaproponowałem prowadzącemu kilka tematów, a on wybrał ten, który miał być zapchajdziurą - czyli pierwsza kampania Napoleona we Włoszech pod kątem wyrabiania się jego taktyki i strategii i oraz zachowania. Problem mam z literaturą. Na Waszej stronie uważnie przestudiowałem bibliografię i stwierdziłem brak opracowań tej kampanii, ba, nawet bitew takich jak pod Arcole, Rivioli, Lodi czy Castiglione. Chciałem się zwrócić do Was z prośbą o pomoc, to znaczy o podsunięcie jakiejś literatury, która mi mogła umknąć, bo dostęp do biografii Napoleona czy książek teoretyków strategii mam. Prowadzący powiedział, że jeśli bardzo się uprę, to będę mógł wziąć inny temat, który zaproponowałem ( o drodze do buławy marszałkowskiej na przykładzie wybranych marszałków, tu kłopotów z literaturą by nie było ) ale ten mu się spodobał ( a dziwne, bo zajmuje się on historią gospodarki i propagandą ). Jeśli wątek założyłem w złym dziale, to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie.
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc :)

* Ma mieć charakter artykułu monograficznego ( jeden arkusz czyli około 22 stron), choć ze względu na oparcie się na literaturze, a nie źródłach, nie będzie nim. Generalnie, służy jako takie przetarcie szlaków przed seminarium licencjackim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2012, o 12:16 
Offline
duc de Sandomierz, Maréchal d'Empire
duc de Sandomierz, Maréchal d'Empire
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 22:42
Posty: 5316
Lokalizacja: galicyjskie ciemności
Marian Kukiel: Wojny napoleońskie.
Może ktoś inny coś dorzuci.

_________________